امروزه روش‌های بسیار زیادی برای زیباسازی و رفع چین و چروک‌های پوست وجود دارد و هایفوتراپی یکی از مشهورترین روش‌ها است. شناخت مزیت‌ها و معایب هایفوتراپی به ما در بررسی اثرگذاری و کارآمدی این روش کمک خواهد کرد. این فرایند در سال‌های اخیر جزو بهترین و پراستفاده‌ترین روش‌ها برای جوانسازی و رفع مشکلات پوستی بوده است اما نمی‌توان گفت که برای همه افراد در هر شرایطی مناسب است.

چرا باید مزیت‌ها و معایب هایفوتراپی را بدانیم؟

روش هایفوتراپی جزو روش‌های جدید و پیشرفته برای درمان مشکلات پوستی است. در این روش از اشعه‌های فراصوت برای از بین بردن آسیب‌ها و ترمیم لایه‌های پوستی استفاده می‌شود. با وجود پیشرفته بودن دستگاه‌ها و روش‌های انجام هایفوتراپی اما باز هم عوارض و مشکلاتی پس از انجام این فرایند مشاهده شده است. البته هیچ کدام از روش‌های درمانی بدون عارضه نیستند. بنابراین آگاهی از مزیت‌ها و معایب هایفوتراپی باعث می‌شود تا بتوانیم راحت‌تر بهترین روشی برای جوانسازی و زیباسازی پوست انتخاب کنیم.

مزایای هایفوتراپی

کارشناسان مزایای بسیار زیادی برای هایفوتراپی بیان می‌کنند. امروزه این روش یکی از محبو‌ب‌ترین روش‌های کلینیکی برای جوانسازی پوست و افزایش زیبایی چهره است. در ادامه برخی از مهمترین مزیت‌های این فرایند درمانی را بررسی خواهیم کرد.

عوارض کم

هایفوتراپی یکی از کم‌عوارض‌ترین روش‌های کلینیکی برای جوانسازی پوست است. بسیاری از روش‌ها عوارض زیاد و خطرناکی دارند. به همین دلیل پذیرفتن ریسک چنین درمان‌هایی چندان آسان نیست. هایفوتراپی از دستگاه‌های جدید و علم روز برای بهبود سطح سلامت پوست استفاده می‌کند. در این روش امواج فراصوت به عمق لایه‌های پوستی نفوذ کرده و به کمک حرارت بافت‌های آسیب‌دیده را ترمیم می‌کنند. با این کار سطح کلاژن‌سازی افزایش یافته و پوست به حالت سابق خود باز می‌گردد. کلاژن ماده اصلی برای جوانی و انعطاف پوست است.

در این فرایند سایر بافت‌ها دچار مشکل و عارضه‌ای نخواهند شد. همچنین به علت دقت فراوان دستگاه‌های هایفوتراپی احتمال بروز خطا بسیار کاهش پیدا کرده است. دقت و سرعت بالا باعث می‌شود تا پس از اتمام فرایند شاهد عارضه خاصی در صورت یا سایر نقاط بدن نباشیم.

ماندگاری نتایج

روش‌های جوانسازی پوست معمولا ماندگاری کمی دارند. در این میان هایفوتراپی از جمله روش‌هایی است که نتایج آن ماندگاری نسبتا قابل قبولی داشته و فرد را مجبور به مراجعه مداوم به کلینیک نخواهد کرد. طبق توصیه پزشکان پس از ۶ ماه از اولین دور هایفوتراپی باید برای انجام مرحله دوم اقدام و پس از آن نیز به طور سالیانه به کلینیک مراجعه کرد. این در حالی است که برخی از روش‌های درمانی ماندگاری چند هفته‌ای یا ۲ الی ۳ ماهه دارند.

هزینه معقول

هایفوتراپی جزو روش‌های ارزان رفع آسیب‌های پوستی نیست اما با توجه به مزیت‌های متعدد مثل سرعت بالا، دقت مثال‌زدنی، عوارض کم و ... هزینه بسیار معقولی دارد. در مقایسه با روش جراحی پوست نیز هزینه هایفوتراپی کمتر بوده و اثرگذاری نسبتا مشابهی دارد.

تعداد کم جلسات درمانی

یکی از مشکلات مهم روش‌های کلینیکی ترمیم پوست، تعداد زیاد جلسات درمان است. هایفوتراپی این معضل را برطرف کرده است. اکثر مراجعه‌کنندگان تنها با انجام یک جلسه هایفوتراپی به نتیجه دلخواه می‌رسند. این موضوع یکی از مزیت‌های مهم روش هایفوتراپی به حساب می‌آید. امروزه مردم به دلیل مشغله‌های فراوان کاری و ذهنی تمایل به استفاده از روش‌های سریع و موثر برای بهبود بیماری‌های خود دارند. به همین دلیل محبوبیت هایفوتراپی افزایش پیدا کرده و به یکی از بهترین روش‌ها برای افزایش سطح سلامت و زیبایی پوست و چهره تبدیل شده است.

درمان افتادگی پلک و رفع غبغب

همان طور که ذکر شد هایفوتراپی جزو روش‌های دقیق و قدرتمند برای از بین بردن آسیب‌های پوستی مثل چین و چروک یا افتادگی است. بسیاری از فرایندها نمی‌توانند آسیب‌ها را در مناطق حساس و پرمخاطره مثل دور چشم، پلک یا دور لب رفع کنند. افتادگی پلک و ایجاد غبغب جزو مشکلاتی است که به راحتی رفع نخواهند شد. بنابراین باید از روش‌های اثرگذار برای درمان آن‌ها استفاده کرد. هایفوتراپی از جمله فرایندهایی است که می‌تواند در مدت زمان کوتاهی این آسیب‌ها را از بین برده و پوست را به حالت طبیعی خود بازگرداند.

معایب هایفوتراپی

تمام روش‌های درمانی فواید و مضراتی دارند. در نتیجه باید مزیت‌ها و معایب هایفوتراپی را به صورت همزمان بررسی کرد تا بتوان به بهترین نتیجه برای رفع مشکلات پوستی رسید.

قرمزی و تورم

پس از اتمام هایفوتراپی احتمالا پوست شما قرمز خواهد شد. این موضوع جزو عوارض طبیعی و احتمالی این فرایند است. مشکل از جایی شروع می‌شود که قرمزی پوست بیش از چند ساعت ماندگار شده و چهره فرد را به کلی تغییر می‌دهد. گرچه در موارد بسیار کمی شاهد طولانی شدن این عارضه بوده‌ایم اما گاهی برای رفع قرمزی باید از راهکارها و داروهای خاصی استفاده کرد.

تورم پوست نیز یکی دیگر از عوارض فرایند هایفوتراپی به حساب می‌آید. مانند قرمز شدن پوست، تورم نیز پس از چند ساعت یا چند روز از بین خواهد رفت اما در صورت تداوم باید موضوع به پزشک متخصص اطلاع داده شود.

بی‌حسی موضعی

یکی از عوارضی که برای فرایند هایفوتراپی گزارش شده است، بی‌حسی موضعی است. البته این موضوع بسیار نادر بوده و در موارد بسیار کمی رخ داده است. برخی از افراد پس از اتمام فرایند هایفوتراپی دچار بی‌حسی موضعی می‌شوند. برخی دیگر نیز در ناحیه تحت درمان سوزش احساس خواهند کرد. معمولا این عوارض به سرعت رفع می‌شوند اما در صورت تداوم آن‌ها باید موضوع را به پزشک معالج اطلاع داد.

احساس درد

یکی از عوارض طبیعی اکثر روش‌های کلینیکی، احساس درد در ناحیه تحت درمان است. وجود این احساس تا چند ساعت پس از اتمام فرایند نیز طبیعی خواهد بود. استفاده از داروهای مسکن قبل یا بعد از فرایند با مشورت پزشک می‌تواند شدت این عارضه را کاهش دهد.

به وجود آمدن رنگ‌دانه روی پوست

از جمله عوارض نادر فرایند هایفوتراپی، ایجاد رنگ‌دانه‌هایی در سطح پوست است. این رنگ‌دانه‌ها ممکن است در اثر اشتباه پزشک یا اپراتور به وجود آید. حرارت زیاد، تنظیمات نامناسب دستگاه یا بررسی ناقص ویژگی‌های پوستی فرد مراجعه‌کننده ممکن است منجر به بروز چنین عارضه‌ای شود.

پزشکان برای جلوگیری از بروز این مشکل توصیه می‌کنند چند هفته قبل و بعد از هایفوتراپی از کرم‌های ضد‌آفتاب استفاده شود. تابش نور مستقیم خورشید تاثیر زیادی در ایجاد این رنگ‌دانه‌ها خواهد داشت.

آیا هایفوتراپی روش مناسبی برای از بین بردن آسیب‌های پوستی است؟

پس از بررسی مزیت‌ها و معایب هایفوتراپی باید به نوع آسیب، سن، ویژگی‌های پوست، شرایط زندگی و کاری و شرایط محیطی توجه کرد و سپس بهترین تصمیم را گرفت. گاهی افراد زیر ۳۰ سال یا افراد مسن با پوست‌های آسیب‌دیده نتیجه مطلوبی از فرایند هایفوتراپی دریافت نمی‌کنند. بنابراین بهتر است قبل از انجام هر روشی به کلینیک‌های معتبر مراجعه و با پزشک متخصص مشورت کنید.

نظر خود را با ما درمیان بگذارید